Ik geloofde mijn ogen niet!

Arnhemse Rijnbrug 'John Frostbrug' in diverse kleuren
Arnhemse John Frostbrug tijdens de licht test in 'Rastafari' kleuren

Gisteravond, na lang twijfelen toch nog maar even naar de John Frostbrug gereden. Enerzijds omdat ik niet tevreden was met mijn laatste foto, anderzijds om te zien of de brug al in de Airborne kleuren verlicht zou zijn.

 

Aan

Veels te laat ging ik weg, dat zegt al iets over mijn verwachtingen en ambities. Toch gegaan, het licht was matig, een faut blauw uur zou het worden. De auto op mijn vaste plekkie geparkeerd en precies in het blauwe uur naar de brug toe gelopen. Op de dijk kwam er direct een verandering in mijn humeur! Sinds enkele maanden waren enkele lampen uit of defect die de brug van onder verlichten en ik zag direct dat ze weer aan waren! YES, nu nog snel bij de brug zien te komen. Het project ruimte voor de rivier onder de brug bleek afgerond, dus een tegenvaller, nu moest ik er een stuk omhéén lopen!!

 

Lichtshow

Eerst nog even een ander standpunt dan normaal bekeken, toen toch maar snel naar mijn vertrouwde fotospot gelopen of was het speed marsen ;-). Ultra groothoek lens (Samyang 14 mm. f/2.8 USD) gemonteerd op de camera en BAM!

Ik wist niet wat me overkwam. Klik, klik en opeens was de brug, rood, toen paars, blauw weer, wit, geel.... en op allerlei manier werden details meer of minder zichtbaar door het licht en verschenen er kleuren combinaties die ik nog niet eerder had gezien. Ik wist dat de brug in verschillende kleuren gehuld kon worden (zie mijn foto set John Frost) en dat naast blauw (standaard kleur) ook rood in de Operatie Market Garden herdenkingsmaand september gebruikt werd. Rondom kerst wordt de brug in afwisselende kleuren gehuld, paars, goud/geel en neutraal wit. Maar wat me nu werd geboden was een ware lichtshow, van de ene naar de andere kleurcombinatie. De hoofdfoto is hier een mooi voorbeeld van, als je van links naar rechts kijkt zie Rood-Wit-Blauw :-)

 

Aan de overzijde van de Rijn stonden waarschijnlijk de technici te spelen, te testen met de verlichting. En in plaats van de brug gehuld in 1 kleur, kreeg ik diverse kleuren combinaties te zien. Ik vermoed dat ze aan het voorbereiden zijn voor volgende week, dan vindt er een multi mediaspektakel op en om de markante John Frostbrug.  

 

Onderstaand een greep uit de avondfoto's van gisteravond, het blauwe uur was te kort zoals normaal in dit jaargetijde en niet echt onderscheidend, maar deze kleuren wilde ik toch echt vastleggen. En als de kleuren zo blijven dan is het slechts nog een mooi blauw uurtje vangen.

Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Robert Stienstra (donderdag, 11 september 2014 15:14)

    Erg mooi, volgend weekend ook maar eens kijken daar.

  • #2

    Gert Klay (donderdag, 11 september 2014 17:42)

    Mooi Dave, weer een nieuwe dimensie aan je toch al volle JF-portfolio!

  • #3

    Aline (vrijdag, 12 september 2014 21:10)

    Jaaaaaaa!!!! Ze zijn echt heel erg gaaf!!!
    Leuk om je enthousiaste verhaal te horen en hier ook te lezen :-) Ik begrijp en herken het.
    #hetmomentpakkengewoonomdathetkan


Recente foto's

A remarkable year 2023 and a highlight of it Stokksnes Vestrahorn Iceland
Hoogtepunt van de herfstkriebels
Panorama van een oude trekvaart
Een blik op de stad Rotterdam
Golden delicious het paarse goud
Tweede fase van de ochtend
After Sunset appetizer
Heidekoorts op het Quin
De vuurtoren 365 dagen per jaar
PosbankII-28.jpg
nldazuu_Btwln_2014 december 07-29900_HDR.jpg
Paarse goud  | Purple Gold
Nederland van Boven
Zonsopkomst en regenboog bij Kaap Noord Texel
Texels momentje gisteravond
Seasons ending
Zonsopkomst bij Zeddam
Korenbloemen in het veld
Blue hour bij de Beatrix Molen
Het Kapelletje op de Heuvel
Kleurrijke lente in het Sonsbeek park Arnhem
Sonsbeek park Arnhem, de Witte Villa
Blauwe uur bij de Marsch
Tulpen; een andere blik op...
Reynisfjara black beach
IMG_6476.jpg
DZ_10 juni 2012-21.jpg
All Along the Watch Tower
The Colour is Magic
As it is

Social


Contact

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.