Lekker bezig zijn

Huissen, het Eiland
Om de Hoek

Zittend achter mijn PC staat naast me op de iPad Mini Fotostudio de Jong aan. Hij begon in zijn eerste aflevering met de opmerking: "Een goede foto zet de tijd stil en de fantasie aan!". Heerlijk inspirerend programma. Hilarisch net over de serie van een Duitse Belg over wat hij ziet in Brussel. Perfect! En waarin een sportjournalist wordt gevolgd en laat zien hoe zijn werk is. Fijn dat dit soort TV programma's nog bestaan. Zelf begon ik aan dit blog met de titel 'lekker bezig zijn'.

 

Bekijk ik mijn Lightroom archief voor de maand Februari dan valt er één en ander op. Meer foto's, maar vooral ook andere foto's. Vorig jaar februari hadden we nog een mooie winterse periode en was ik vooral bezig met het vastleggen van dat winters landschap om me héén. Ik bekijk nu de beelden van de vaak sombere maand februari terug en herbeleef het jaar voor me.

Voor dit jaar valt op dat er andere foto's zijn. 2013 kenmerkt zich door veel blue hour, landschap en winters licht en een verdwaalde foto van tulpen op vaas. 2014 veel meer van alles en nog wat, kan er niet echt een vinger opleggen. Barcelona waar ik 2 dagen voor mijn werk was, een brug, long exposure, kinderen, bloesem bloemetjes in een vaas en vooral straatbeelden. Meest in het oogspringende detail en logisch gevolg van andere beelden is denk ik toch wel de recentelijk aangeschafte Fuji X-A1. Ik kan zeggen dat deze camera Fuji X-A1, nodigt mij uit tot ongedwongen beleven van fotografie en sneller vastleggen van waar ik mee bezig ben om me héén!

 

Aan bovenstaande foto zou je denk dit is iets wat we kennen! Klopt dit is wat ik graag doe en daar zit de overlap met 2013 en 2014 en kom ik weer uit bij "Lekker bezig zijn". Om lekker bezig te zijn ga je gewoon terug met welk gereedschap dan ook om te doen wat je leuk vindt. Ik zat binnen, zag deze lucht en bedacht me dat ik weleens wilde zien hoe de Fuji om zou gaan met RAW files. (grappig ze heten RAF bij Fuji) en vooral hoe de Fujion XF 16-50 mm. f/3.5-5.6 IOS lens zich zou gedragen als ik 2 of drie grijsverloopfilters zou stacken. De originele RAF file is echt niet om aan te zien, (wat vaak zo is bij filter stacking) maar het mooie is, je haalt zoveel uit zo'n RAW file, en dat van een compact systeemcameraatje.......

 

Kortom kekker bezig zijn.... is even het moment vastleggen, ik kon me dus even lekker buiten uitleven, was lekker bezig daarna in Lightroom om dit beeld voor te schotelen.....en toch is het weer anders dan anders als ik 2013 met 2014 vergelijk....met toch weer dat ene herkenbare......beleven - vastleggen en herbeleven. Wil je meer beelden van me zien en vooral die ik maak met o.a. de Fuji? Volg me dan op Facebook.

Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Caarla Reeves (maandag, 24 februari 2014 00:02)

    I love your photographs. They are very creative, and show the Dutch landscape so beautifully. Unfortunately the technical information goes over my head. But I can see that this is truly your passion! Oom Klein would have been proud of you. He was never without a camera in his hand, and loved all his attachments and equipment He would have loved all the computerized photo technology. My Dad was on the forefront of the computer technology. He designed a spread-sheet system for his company to use for inventory control. (they built and owned large apartment buildings and Dad was the Financial Executive Officer). The modem took up a whole room. Wish he could read your blog! Keep the cards and letters coming. PS My favorite were the winter/snow scenes. Cousin Carla

  • #2

    Maarten Takens (maandag, 24 februari 2014 16:19)

    hey kerel,

    mooi stukje heb je geschreven, je hele blog is overigens het zien en lezen waard ! .. maar erg herkenbaar lekker bezig zijn .. ik was in Januari en net name in Februari vorig jaar ook vooral bezig met winterbeelden vastleggen ;-) en nu is het bijna alleen maar lightpainting dat ik doe en fietst er af en toe een blauw uur doorheen maar ... ik ben wel lekker bezig ;-) dat brengt me bij een volgend idee .. om een keer met jou en patje iets met lightpainting te doen ergens in park sonsbeek of zo .we hebben contact

    Groet

    Maarten

  • #3

    P@tje (vrijdag, 14 maart 2014 19:30)

    Dit is echt een heel andere foto dan wat ik gemaakt heb. Die wolken zijn wel erg vet hoor!


Recente foto's

A remarkable year 2023 and a highlight of it Stokksnes Vestrahorn Iceland
Hoogtepunt van de herfstkriebels
Panorama van een oude trekvaart
Een blik op de stad Rotterdam
Golden delicious het paarse goud
Tweede fase van de ochtend
After Sunset appetizer
Heidekoorts op het Quin
De vuurtoren 365 dagen per jaar
nldazuu_Btwln_2014 december 07-29900_HDR.jpg
Paarse goud  | Purple Gold
PosbankII-28.jpg
Nederland van Boven
Zonsopkomst en regenboog bij Kaap Noord Texel
Texels momentje gisteravond
Seasons ending
Zonsopkomst bij Zeddam
Korenbloemen in het veld
Blue hour bij de Beatrix Molen
Het Kapelletje op de Heuvel
Kleurrijke lente in het Sonsbeek park Arnhem
Sonsbeek park Arnhem, de Witte Villa
Blauwe uur bij de Marsch
Tulpen; een andere blik op...
IMG_6476.jpg
DZ_10 juni 2012-21.jpg
Reynisfjara black beach
All Along the Watch Tower
The Colour is Magic
As it is

Social


Contact

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.