Hoe ben jij het jaar begonnen?

Station Arnhem
Even alleen

Het is alweer de 4e week van het jaar en 26 dagen zijn we erin onderweg! Zoals je al in de gaten hebt, is dit pas de tweede blogpost dit jaar. Het vliegt allemaal voorbij. Dat is wel goed nieuws, want er is e.e.a. gebeurt :-)  Qua fotografie, ondanks dat het de afgelopen weken op mijn werk druk was, mede door collega's die heerlijk in Panama zaten en in afwachting van een nieuwe collega, toch nog wel e.e.a. kunnen fotograferen. Een kleine update hoe ik mijn jaar gestart ben.

 

Brigdes on Blue project 

Mijn serie Bridges on Blue vordert gestaag. De eerste vier bruggen staan er al weer op dit jaar, begonnen bij de Oversteek, daarna de Calatrava bruggen in Hoofddorp, de Prins Willem Alexander brug bij Beneden Leeuwen en deze week 's ochtends de Poortwachter in Ede. Van die Prins Willem Alexander brug dacht ik in eerste instantie niets moois te kunnen maken (wat een lelijk ding), toch doorgezet en er een long exposure met grijsverloopfilters van gemaakt. En verhip, ik behaal er zo maar bij FotoVideo.nu een tweede plaats mee in de week top 5, #trots. Toch leuk en onverwacht. Heb jij tips voor me van bruggen in Nederland, die vastgelegd moeten worden, let me know?! Zouden ze in Groningen e.o. ook mooie bruggen hebben? Op korte termijn ga ik de brug over de Rijn in Emmerich doen en ook de Van Brienenoord, de Zwaan in Rotterdam en de Zeelandbrug staan hoog op mijn verlanglijstje, naast karakteristieke ophaalbruggetjes over het Apeldoorns kanaal en misschien dit jaar eindelijk maar eens in Amsterdam fotograferen.

 

Ieniemienie 

De Poortwachter is één van mijn eerste serieuze foto's gemaakt met de Olympus PEN E-PL1. Hup 's ochtends op tijd in de auto naar mijn werk, snel parkeren, reserve statief mee en even naar de brug gelopen. Daar sta je dan tussen het voorbij razende werkvolk in vrachtwagens, auto of fietsers. Overigens deze ieniemienie camera lag bij mijn schoonzusje onbegrepen te veréénzamen in de kast. Mijn insteek is, kijken of dit een handige all-round camera is voor erbij, naast de Canon 5DMKII, om zo altijd toch een camera bij je te hebben en momenten te kunnen vastlegen die ik op dat moment beleef. Nadeel wat ik tot dusver ontdekt heb, 'beeldkwaliteit' en 'bedieningsgemak', dat laatste is gewenning. Stiekum droom ik van een Fuji X-E1 of misschien wel de Sony A7R..... blijven dromen toch?

 

Stationsfotografie 

Ben enorm verwend met de ruisvrije, scherpe beelden die uit de Canon komen, en bij deze PEN ontdek je al vanaf ISO200 ruis! Dat vind ik zelf minder, ben nogal van het scherpe en schone fotobeeld. Maar toch gisteren wel weer de PEN bij de hand genomen. De wederhelft moest in de stad zijn en ik ben naar centraal station Arnhem getogen. Wilde daar voor mijn blauwe uur opnames al eens wat doen, nooit echt iets van gekomen, maar nu er met de insteek 'straatfotografie' naar toe gegaan en hoe makkelijk is dan een klein en onopvallend cameraatje. Het moet er vast hilarisch uit gezien hebben, grote man, klein cameraatje, laag bij de grond, hoog boven het hoofd fotograferen. Uiteindelijk ben ik toch nog te verlegen en onbekwaam in het op straat mensen fotograferen en hun gedrag vastleggen in de omgeving. Mijn foto serie van Station Arnhem kenmerkt zich nu door meer stationsfotografie, met weinig mensen erin. Neem hier maar eens een kijkje.

 

Tot slot, op social deals vind je een foto van Arnhem gebruikt als achtergrond van me en er is nog interesse van een andere partij in wat Arnhemse foto's die ook genomen zijn tijdens het blauwe uur. Ook verheug ik me al op de zomer om samen met enkele leden van Focel samen met Sander Poppe een workshop Landschapsfotografie en grijsverloopfilters in Scheveningen te doen. Kortom, het jaar is heerlijk onderweg!

 

Hoe ben jij het jaar begonnen vraag ik me af? Hoor graag van je.

//Dave

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Recente foto's

A remarkable year 2023 and a highlight of it Stokksnes Vestrahorn Iceland
Hoogtepunt van de herfstkriebels
Panorama van een oude trekvaart
Een blik op de stad Rotterdam
Golden delicious het paarse goud
Tweede fase van de ochtend
After Sunset appetizer
Heidekoorts op het Quin
De vuurtoren 365 dagen per jaar
PosbankII-28.jpg
nldazuu_Btwln_2014 december 07-29900_HDR.jpg
Paarse goud  | Purple Gold
Nederland van Boven
Zonsopkomst en regenboog bij Kaap Noord Texel
Texels momentje gisteravond
Seasons ending
Zonsopkomst bij Zeddam
Korenbloemen in het veld
Blue hour bij de Beatrix Molen
Het Kapelletje op de Heuvel
Kleurrijke lente in het Sonsbeek park Arnhem
Sonsbeek park Arnhem, de Witte Villa
Blauwe uur bij de Marsch
Tulpen; een andere blik op...
IMG_6476.jpg
DZ_10 juni 2012-21.jpg
Reynisfjara black beach
All Along the Watch Tower
The Colour is Magic
As it is

Social


Contact

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.