Om de hoek & voorspelbaar

Bekijk ook eens mijn fotoserie 'Om de Hoek'
Tegenlicht in het gouden uur

Maandag! Altijd zo'n dag waar je op zondagavond tegenop kan zien, zeker als je een heerlijk actief weekend hebt gehad. Maar voor mij vaak niet hoor! Het is voor mij een dag in de week waarop ik alleen in thuis ben en voor mij mijn 'Werk-To-Do-Dag' is, HEERLIJK. Slechts mijn laptop en werk staan centraal. Het klinkt heel voorspelbaar, maar toch was dat het vandaag niet helemaal!

 

Mijn agenda bevatte de werkzaamheden die ik vandaag wilde uitvoeren en af hebben. Bij het opstaan veranderde er al iets, toen ik de gordijnen opendeed, zag ik dat het wat gevroren had en er een mooie zonsopgang zat aan te komen. Op de terugweg van de kinderen naar school brengen ontstond er boven de sloten mooie mistdampen. Hup naar binnen, toch maar even de camera gepakt, filter erop en 'Om de Hoek' zoals ik zo vaak doe even een paar foto's maken.

 

Iets voor negenen belde een goede collega, 'Jij hebt zeker al flink gefotografeerd?' Eh ja...antwoorde ik verrast! "Heb net bij ons om de hoek een paar plaatjes geschoten." Hij was onderweg in Midden Nederland en zag ook prachtige landschappen. Hoe voorspelbaar kan ik zijn, of hoe voorspelbaar is voor mensen in mijn omgeving mijn passie en wat ik doe met een camera ;-) Of ik as. donderdag tijd had voor een bepaalde meeting... Aangezien dit een onderwerp is dat ik belangrijk vind, prioriteit gegeven. De nevel dampen waren al snel verdampt door de kracht van de zon. Hup snel naar huis, laptop stond al aan, agenda bijgewerkt (er moest e.e.a. verschoven worden!) en direct weer een telefoontje.... dan maar aan de slag met de taak die ik mezelf had toebedoeld.... jammer het systeem werkte niet, dan maar op naar iets anders....tekst schrijven..... punt.... zucht.... denk.... Je gaat ervoor zitten maar de woorden komen maar niet.... Toen maar ons eerste Toyota e-Book eens online publiceren.... damn verkeerde gebruikers naam... alles weer opnieuw.... en terwijl ik dat zat te doen kwamen de woorden.... je voelt het al, wat ik voorspeld had te doen....................

 

Mijn ochtend verliep dus iets anders dan gepland, mede dankzij mijn korte fotomoment lijkt het. Als ik er nu op terugblik denk ik, heerlijk als je niet alles kunt voorspellen en zo je dag volmaakt.... had ik me op de weersvoorspelling gefocussed dan....sja wat dan? Dan had ik nog steeds die agenda vol leuke werk activiteiten gehad, maar dat had dan wel de gedachte van 'jammer weer een mooi fotomoment' misgelopen-gevoel opgeleverd.

 

Nu heb ik toch even, onverwacht en onvoorspeld kort om de hoek een paar opnames gemaakt, op zoek naar dat mooie ochtendlicht en in de bovenstaande foto net een randje nevel boven het water nog kunnen meenemen.... en zoals zo vaak met fotografie en fotografen gaat, (dat is dan wel weer voorspelbaar) ze maken altijd dicht bij huis, bij je eigen plekkie dat je kent vaak de mooiste foto's, ook als ze zich in mijn geval onvoorspeld hebben aangediend.

 

Zo was mijn dag dus lekker onvoorspelbaar verlopen en uiteindelijk toch gedaan wat ik van te voren allemaal voorspeld had te willen doen, inclusief een cadeautje, een mooie set foto's kunnen toevoegen aan mijn verzameling van Om de Hoek.....neem maar eens kijkje, vele onvoorspelde momenten zijn er terug te vinden.

 

//Dave :-)

 

ps. nog 44 dagen totdat het Kerstmis is!

Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Bram (dinsdag, 12 november 2013 21:20)

    een prachtige tegenlicht en herfst foto Dave

  • #2

    Ronald de Heus (zaterdag, 16 november 2013 13:48)

    Hoi,
    Leuke website heb je hier neergezet Dave, ik volg/lees hem met veel plezier.....
    Afgelopen maandag was het idd schitterend mooi, ik was voor dag en dauw onderweg van Hengevelde naar Kampen.
    Heb de hele weg met kromme tenen achter het stuur gezeten, zag overal prachtige foto-momenten maar kon nergens mijn combinatie aan de kant zetten.
    Vooral bij Deventer waar je over de ijssel en de uiterwaarden uit keek, met die mist/dampen was zooooo gaaf!!!
    Helaas niks kunnen maken.(de rest v.d dag de pest erin haha).
    Ga zo door met je site, vind het erg leuk......goed weekend, groet. Ronald.

  • #3

    Aline (zondag, 24 november 2013 21:56)

    :-) Tja.... soms moet je even creatief zijn, ook in je werk!
    Het is alsof ik je hoor zeggen: "Omdat het kan". Pakken die momenten, ze zijn zo belangrijk.


Recente foto's

A remarkable year 2023 and a highlight of it Stokksnes Vestrahorn Iceland
Hoogtepunt van de herfstkriebels
Panorama van een oude trekvaart
Een blik op de stad Rotterdam
Golden delicious het paarse goud
Tweede fase van de ochtend
After Sunset appetizer
Heidekoorts op het Quin
De vuurtoren 365 dagen per jaar
PosbankII-28.jpg
nldazuu_Btwln_2014 december 07-29900_HDR.jpg
Paarse goud  | Purple Gold
Nederland van Boven
Zonsopkomst en regenboog bij Kaap Noord Texel
Texels momentje gisteravond
Seasons ending
Zonsopkomst bij Zeddam
Korenbloemen in het veld
Blue hour bij de Beatrix Molen
Het Kapelletje op de Heuvel
Kleurrijke lente in het Sonsbeek park Arnhem
Sonsbeek park Arnhem, de Witte Villa
Blauwe uur bij de Marsch
Tulpen; een andere blik op...
IMG_6476.jpg
DZ_10 juni 2012-21.jpg
Reynisfjara black beach
All Along the Watch Tower
The Colour is Magic
As it is

Social


Contact

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.