Een triootje met rood en wit?

Vliegenzwam nldazuu fotografeert paddestoel
De Vliegenzwam

Als je mijn fotografie stijl een beetje kent en/of volgt dan typeert zich dat niet door foto's met mensen, abstracte beelden of ultieme creatieve fotografie. Binnen de fotoclub waarbinnen ik nu alweer ruim 2 jaar actief deelneem vind je dit wel en keer op keer bekijk ik mijn collega fotograferen met opperste bewondering, verbazing en respect.

 

Bewondering voor hun lef, hun onvertogen creativiteit en kennis van technieken om foto's zo na te bewerken dat de illusie aan mij als kijker is om te beoordelen wat ik nu zie waarheid of gecreeërde waarheid is. Ook zie ik menigéén op natte druilerige zaterdagen experimenteren met hun flitser en de meest unieke actie beelden makenvan dobbelstenen in een bak met water vastleggen. Echt fantastisch. Vaak wordt ik daar enthousiast van, maar op één of andere manier laat ik het aan me voorbij gaan. Waarom dan toch vraag ik me nu hardopaf? Waarom ga ik daar niet mee aan de slag, waarom doe ik dat ook niet?

 

Rood met witte stippen

Is het luiheid, gebrek aan kennis of motivatie? Ik zoek het in het laatste, motivatie. Want vraag me op een stromachtige herfstdag, een blauwe uurtje in de late avond in de zomer, tijdens een sneeuwbui in de winter of op een vroege koude ochtend in de late herfst en ik pak mijn camera spullen en ga direct met je mee (mits de familie of andere 'verplichtingen' me niet binnen houden). Zo verging het me ook de afgelopen weken. Ik raakte mijn camera amper aan, de tijd was er niet voor zoals ik al schreef (hoewel ik wel fijn mocht fotograferen voor mijn werk :-) en even los van de herfstvakantie vorige week). Steeds maar weer zag ik de meest briljante foto's voorbij komen binnen de fotoclub, op facebook of flickr. Maar ook foto's die ik zelf zo graag ook eindelijk eens zou maken. En jawel ik ben er zo één die zelf een opname van die idilische rode paddestoelen met witte stippen wilde maken.

 

Hoe ga jij ermee om?

De afgelopen jaren zag ik ze en kon ze zelf niet vinden en als ik ze vond was ik te laat! Van het weekend vond ik dan eindelijk mijn triootje rood met witte stippen, stom toevallig aan de rand van een boom langs een zandpad. Dit was voor mij dat moment dat ik dacht Yes, eindelijk! En dan vraag ik me af: "Hoe ga jij ermee om?". Waarmee dan zul je je afvragen? Nou hoe ga jij zelf om met je eigen creativiteit op fotografie vlak. Wacht je net als ik op dat moment, waarvan je weet dat het vast zal komen? Bijvoorbeeld het vinden van een triootje vliegenzwammen. Of verleg jij je grenzen en gaat aan de slag met nieuwe technieken, nieuwe dingen proberen? 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    P@tje (woensdag, 23 oktober 2013 18:33)

    Dave, je doet jezelf veel tekort man. Jij maakt echt geweldige foto's en dat macro jou iets minder ligt, of nog niet jou interesse heeft maakt niets uit. Heel vaak (bijna altijd dus) is het genieten van jou foto's, en denk wauw waarom maak ik die zo niet. Gelukkig maar, anders alleen maar dezelfde foto's.
    Maar koop voor de gein gewoon eens tussenringen en laat zien wat je kan!


Recente foto's

A remarkable year 2023 and a highlight of it Stokksnes Vestrahorn Iceland
Hoogtepunt van de herfstkriebels
Panorama van een oude trekvaart
Een blik op de stad Rotterdam
Golden delicious het paarse goud
Tweede fase van de ochtend
After Sunset appetizer
Heidekoorts op het Quin
De vuurtoren 365 dagen per jaar
PosbankII-28.jpg
nldazuu_Btwln_2014 december 07-29900_HDR.jpg
Paarse goud  | Purple Gold
Nederland van Boven
Zonsopkomst en regenboog bij Kaap Noord Texel
Texels momentje gisteravond
Seasons ending
Zonsopkomst bij Zeddam
Korenbloemen in het veld
Blue hour bij de Beatrix Molen
Het Kapelletje op de Heuvel
Kleurrijke lente in het Sonsbeek park Arnhem
Sonsbeek park Arnhem, de Witte Villa
Blauwe uur bij de Marsch
Tulpen; een andere blik op...
Reynisfjara black beach
IMG_6476.jpg
DZ_10 juni 2012-21.jpg
All Along the Watch Tower
The Colour is Magic
As it is

Social


Contact

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.