De ontmoeting

Zonsopgang bij laag tij - De Cocksdorp
De Cocksdorp bij zonsopkomst

 

Vanmorgen redelijk bij tijds wakker. Woelen en draaien en toen ik uit het raam keek dacht ik; "Ja ik sta op!". Na enige moeite om de deur uit te komen (gesneden in mijn vinger & deur vakantiehuis moeilijk open te krijgen) op de bonnefooi maar eens naar een plekje gereden aan de Waddenzijde van Texel bij de Cocksdorp. Een plaats waar ik nog nooit eerder was geweest. 

 

Na de auto geparkeerd te hebben, statief uit de kofferbak en cameratas op mijn rug geslingerd te hebben kwam de zilte lucht me al tegemoet. De dijk over en bij stom toeval op de plaats terecht gekomen die ik al eens eerder op Flickr had gezien! Een steiger, wat paaltjes en er lag ook nog eens een oud zeilbootje, naast het voor deze plek zo bekende bootje wat half vergaan in het aflopend tij zichtbaar was. Gelijktijdig stond er ook iets verderop van me een andere fotograaf zijn 'werk' te doen.

 

We begroeten elkaar even en hij zei: "Leuk nog een gepassioneerde!"  Ondertussen brak boven het vaste land de bewolking iets open en ontstond dit bovenstaande tafereel...... echter wat niet zichtbaar is, de regen! De bovenstaande foto is haast een lucky shot waarbij ik vlak voordat de 10 sec. ontspanknop geactiveerd werd ik met een lensdoekje mijn filter nog stond droog te wrijven. Van de 10 opnames is dit er 1 zonder regendruppels. Direct hierna opende de hemelpoorten zich en was er géén houden meer aan. Gelukkig kunnen ik en mijn camera wel tegen wat regen, maar sja een foto boordevol regendruppels zal ik jullie besparen.

 

Ondertussen wel in de regen kennisgemaakt met de onverwachte collega fotograaf. We hebben uitgebreid staan kletsen over onze passie, fotografie en geconcludeerd dat je toch wel van een vreemd soort moet zijn om 's ochtends vroeg je bed uit te gaan om foto's te maken...... Zijn naam is Jan Haasjes (http://www.janhaasjes.com/) en hij was bezig met zijn vrije opdracht voor de fotovakschool, als onderwerp had hij Texel.

 

Zo was het vanmorgen een onverwachte ontmoeting met elkaar en de weersomstandigheden.

//Dave

 

ps. de rest van de dag is het redelijk tot zeer droog gebleven op het prachtige Texel.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Recente foto's

A remarkable year 2023 and a highlight of it Stokksnes Vestrahorn Iceland
Hoogtepunt van de herfstkriebels
Panorama van een oude trekvaart
Een blik op de stad Rotterdam
Golden delicious het paarse goud
Tweede fase van de ochtend
After Sunset appetizer
Heidekoorts op het Quin
De vuurtoren 365 dagen per jaar
PosbankII-28.jpg
nldazuu_Btwln_2014 december 07-29900_HDR.jpg
Paarse goud  | Purple Gold
Nederland van Boven
Zonsopkomst en regenboog bij Kaap Noord Texel
Texels momentje gisteravond
Seasons ending
Zonsopkomst bij Zeddam
Korenbloemen in het veld
Blue hour bij de Beatrix Molen
Het Kapelletje op de Heuvel
Kleurrijke lente in het Sonsbeek park Arnhem
Sonsbeek park Arnhem, de Witte Villa
Blauwe uur bij de Marsch
Tulpen; een andere blik op...
IMG_6476.jpg
DZ_10 juni 2012-21.jpg
Reynisfjara black beach
All Along the Watch Tower
The Colour is Magic
As it is

Social


Contact

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.