geMISTe kans!

Mist boven de Lingewaardse uiterwaarden
Mist boven de uiterwaarden

Gisteravond vertelde de weerman bij het NOS journaal, 'het mist seizoen' is aangebroken. En vele fotografen weten dan al, foto time. Mist heeft iets verschrikkelijks als je in de auto zit, het slokt je op, je zicht wordt minder en in de drukke ochtend of avondspits moet je extra goed opletten. Als fotograaf veranderd het de wereld compleet om je héén, ook al ben je geen fotograaf, het doet iets met ons en biedt ongekende mogelijkheden en al helemaal als de zon er net doorhéén of overéén kan schijnen. Vaak gaat het gepaard met oranje tones.

 

Wat doet mist mij? 

In mijn geval maakt het me onrustig, immers ik wil dan gaan fotograferen. Ik wil erop uit..... en eigenlijk maakt het me dan niet uit waarheen. De mooiste momenten vind ik vaak in de buurt, maar meer dan vaak zijn de mooie mistige momenten er door de weeks en dan, sja dan is mist vaak een gemiste kans. Vanmorgen was het ook weer prachtig. Dan zit je achter je stuur en zie je alleen maar mooie perspektieven. Vaak zie ik dan als eerste beeld als ik Huissen uitrijd of bovenop de Pleyweg rijdt het beeld zoals hierboven. Voordat ik begon met fotografie zag ik mist in combinatie met het verkeer en de kans op file en vertragingen om op tijd op mijn werk te komen. Nu geniet ik de hele reis van de mooie wereld om me héén en bedenk me dan ook: 'If I Could - I Would!'. Ook in het besef dat ik op de momenten dat ik kon al enkele fraaie opnames heb kunnen maken. Bekijk eens mijn fotoset 'Misty Moments'.

 

//Dave

 

ps. Kijk eens bij ZINO2009, hij weet regelmatig gebruik te maken van mist in zijn opnames, ze hebben iets dromerigs in zich.

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Aline (zondag, 13 oktober 2013 13:46)

    Inderdaad die geMISTe kans.....
    Je hebt helemaal gelijk, als fotograaf kijk je anders naar het weer, voel je de drang om je camera te pakken en die ene mooie plaat te schieten. Die ene mooie plaat schiet je niet zomaar, dan weten wij ook. Soms doe je er weken, maanden, soms zelfs een jaar over op die ene foto te maken.
    Beter.... het kan altijd beter ;-) en dat maakt het ook zo mooi! Die geMISTe kans... is het wel een gemiste kans? Het is dubbel, aan de ene kant wel, maar aan de andere kant..... het was ook genieten.


Recente foto's

A remarkable year 2023 and a highlight of it Stokksnes Vestrahorn Iceland
Hoogtepunt van de herfstkriebels
Panorama van een oude trekvaart
Een blik op de stad Rotterdam
Golden delicious het paarse goud
Tweede fase van de ochtend
After Sunset appetizer
Heidekoorts op het Quin
De vuurtoren 365 dagen per jaar
PosbankII-28.jpg
nldazuu_Btwln_2014 december 07-29900_HDR.jpg
Paarse goud  | Purple Gold
Nederland van Boven
Zonsopkomst en regenboog bij Kaap Noord Texel
Texels momentje gisteravond
Seasons ending
Zonsopkomst bij Zeddam
Korenbloemen in het veld
Blue hour bij de Beatrix Molen
Het Kapelletje op de Heuvel
Kleurrijke lente in het Sonsbeek park Arnhem
Sonsbeek park Arnhem, de Witte Villa
Blauwe uur bij de Marsch
Tulpen; een andere blik op...
IMG_6476.jpg
DZ_10 juni 2012-21.jpg
Reynisfjara black beach
All Along the Watch Tower
The Colour is Magic
As it is

Social


Contact

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.