Van je hobby werk maken?

werk of hobby
portretfotografie op lokatie

Ruim 600 mensen fotograferen, 150 afdrukken

 
Van je hobby je werk maken is een droom voor velen en ik moet zeggen dat kan leuk zijn. In mijn geval zou ik NIET willen dat mijn hobby, mijn werk is. Laat me uitleggen waarom. 
 
Een van de redenen is dat je naast fotograaf ook ondernemerschap in je moet hebben en dus in staat moet zijn voortdurend naast je fotografie ook nieuwe afnemers te vinden. Dat vergt wat van je en kan onzekerheid met zich mee brengen. NaTuurlijk zou ik het fantastisch vinden de hele dag met fotografie bezig te zijn, maar dan wel wat ik nu doe, mooi licht, blauwe uur, van onderwerpen die ik zelf kan bepalen!
 
Andere reden voor me en wellicht de belangrijkste, is toch wel dat je behoorlijk met druk om moet kunnen gaan. Daarmee bedoel ik dat een professioneel altijd die kwaliteitsfoto moet kunnen leveren, iedere keer weer. En dat is wel even iets anders dan zaterdag 's ochtends op de hei foto's gaan maken.......
 
Werk en hobby komen samen
Maar vandaag kwamen werk en hobby samen. Als marketeer bij Toyota Material Handling Nederland bieden we al jaren klanten ondersteuning (sponsoring) door op hun open- of familiedagen aanwezig te zijn. Dit doen we dan met een mobiele fotostudio. 
 
We plaatsen een nieuwe demotruck, hebben zelf een makkelijke op te bouwen en handige set met 2 softboxen, een thermominkt printer waarmee je in een minuut foto's uitprint. Je koppelt je laptop eraan, camera (Canon 60D met 17-55 mm. f2.8 lens)  met in ons geval de canon software en als je de foto schiet komt deze direct op je beeldscherm, print en de foto komt eruit! In een mooi fotomapje (reklame) en voila zo kwamen er vandaag zo maar 600 mensen voor de camera langs op ruim 150 afdrukken. We hebben namelijk meestal te maken met gezinnen, hoogtepunt vandaag... 1 familie met zijn tienen! Uitdaging is eigenlijk alleen de belichting van de lampen naar de onderwerpen en als je dit 1 keer goed hebt staan, dan is het een kwestie van gaan!
 
En zo heb ik vandaag dus lekker foto's gemaakt, portretten zoals deze afbeelding (weliswaar afkomstig uit de iPhone van mijn collega) van diverse mensen die allemaal 1 of meerdere afdrukken mee konden nemen. Een mooi moment om je hobby even werk te laten zijn, soms dus toch handig zo'n hobby of baan ;-)
 
//Dave
 

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Recente foto's

A remarkable year 2023 and a highlight of it Stokksnes Vestrahorn Iceland
Hoogtepunt van de herfstkriebels
Panorama van een oude trekvaart
Een blik op de stad Rotterdam
Golden delicious het paarse goud
Tweede fase van de ochtend
After Sunset appetizer
Heidekoorts op het Quin
De vuurtoren 365 dagen per jaar
nldazuu_Btwln_2014 december 07-29900_HDR.jpg
Paarse goud  | Purple Gold
PosbankII-28.jpg
Nederland van Boven
Zonsopkomst en regenboog bij Kaap Noord Texel
Texels momentje gisteravond
Seasons ending
Zonsopkomst bij Zeddam
Korenbloemen in het veld
Blue hour bij de Beatrix Molen
Het Kapelletje op de Heuvel
Kleurrijke lente in het Sonsbeek park Arnhem
Sonsbeek park Arnhem, de Witte Villa
Blauwe uur bij de Marsch
Tulpen; een andere blik op...
Reynisfjara black beach
IMG_6476.jpg
DZ_10 juni 2012-21.jpg
All Along the Watch Tower
The Colour is Magic
As it is

Social


Contact

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.